טיפול בדיסלקציה

הגישה שיש כיום במערכת החינוך לבעיית הדיסלקציה, היא שדיסלקציה, היא בעיה שאי אפשר לרפא. ולכן, הטיפול שמציעה מערכת החינוך לבעיית הדיסלקציה, היא טיפול המלמד את הילד כיצד להתמודד עם הדיסלקציה, וטריקים כיצד להתמודד מול מגבלת הקריאה. טיפול זה מציע שינון של מילים.

לעומת זאת, פיתוח השיטה, בה המטופל מצליח להתרפא לגמרי מבעיית הדיסלקציה. שיטה זו, הצליחה להוציא ילדים רבים מבעיית הדיסלקציה.

מדוע השיטה מצליחה במקרים שמערכת החינוך כשלה?

הסיבה בגללה הטיפול בדיסלקציה לפי השיטה שמצליחה כל כך, היא בגלל העובדה שאותם רופאים חוו בעצמם עד גיל 22 את בעיית הדיסלקציה. מומחים גדולים, שבנם לעולם לא ידע לקרוא יקבל טיפול מאחד מהמומחים הגדולים בתחום. המכון עבד קשה מאוד כדי להגיע למה שהוא כיום – מרפא ילדים מדיסלקציה.

גישה שונה לגמרי:

השיטה מתבססת על עקרונות רבים מתורת החסידות. בגישות הטיפול המקובלות, מתייחסים רק למצב החיצוני- לשנן עם הילד מילים. לפי גישות אלו, מטפלים רק במצב "הגוף" של הילד. השיטה, מתבססת על תורת החסידות – לגוף יש "נפש" (נשמה). הטכניקות המעשיות של השיטה, מתחברות אל הנשמה של הילד. הדרך להגיע אל הנשמה של הילד, היא לתרגל דרך דברים הילד אוהב.

למשל: לפעמים יש ילד עם קורדינציה לקויה מאוד, אולם אותו ילד אוהב לשחות- אזי הילד יקבל תרגילים מיוחדים לביצוע במים. הילד יתרגל במים את התרגילים שהוא אוהב, וכך ישפר הילד את בעיית הקורדינציה היוצרת נתק בין הראייה למוח.

דוגמא נוספת: ילד שסובל ממיקוד ראייה, שמקשה על הילד לקרוא, אך הילד אוהב לפסל בפלסטלינה. דרך הפיסול בפלסטלינה, ישפרו עם הילד את מיקוד הראייה, וכך הילד יצליח להתמקד בעת שקורא.

שיטת זו, עובדת לפתור את שורש הבעייה. כאשר הילד מגיע למצב בו הוא מצליח לקרוא, אזי הילד יוכל להמשיך את הטיפול עם מורה פרטית, אשר תעזור לילד להשלים את הפערים בקריאה ובלימוד.

אין כללים ברורים: אין כללי טיפול אחידים. לכל ילד, נבנית תוכנית עבודה אישית, על פי העדפותיו. לכל ילד, יש קצב התקדמות שונה וייחודי.

studying-482328_640

המטרה: להפוך ילדים דיסלקטיים לילדים רגילים:

מטרת השיטה, היא לגרום לכך שילדים אלו יהפכו להיות ילדים רגילים לכל דבר, עם ציונים טובים בכיתה רגילה. פעמים רבות, מדובר בילדים חכמים ומוכשרים, שעם מתן כלים נכונים, ושילובם בהצלחה במסגרות הרגילות, יוכלו ילדים אלו בעתיד להגיע להישגים גדולים.

המלצות מפרופסור ראובן פויירשטיין ז"ל:

פרופסור ראובן פויירשטיין ז"ל, שייסד את שיטת פויירשטיין, ואת מכון פוירשטיין, ומוסדות חינוך המיוחד המתבססים על שיטת פוירשטיין, התרשם מאוד משיטות שיש למרפאות רבות, והביע את דעתו, על סוגי שיטות שונות שתאפשר לילדים דיסלקטים רבים, לצאת ממצב הדיסלקציה, ולהשתלב בהצלחה בחינוך הרגיל, ולהצליח בחייהם ובחברה.